неделя, 5 април 2015 г.

Пурички с мармалад


Една обиколка на пазара и погледа ми беше привлечен от нарязан от калъп ябълков мармалад. Мисълта ми веднага беше задействана и ми припомни вкусните пурички, които правехме редовно едно време, било с локум или мармалад и за разкош ядка орех. Понякога за разнообразие ги навивахме на миниатюрни кифлички, поръсени с ванилена пудра захар.
Не ви изненадвам с рецепта, но не мога и да пропусна тази класика да не я отбележа в моя блог.:)


Продукти:
  • 150 мл разтопена свинска мас
  • 150 мл олио
  • 200 г кисело мляко
  • 1 ч. л. сода бикарбонат
  • 650-700 г брашно
  • 200 г ябълков мармалад
  • 100 г счукани орехови ядки
  • ванилия
  • пудра захар

Приготвяне:
В пресятото брашно се прави кладенче, в което се прибавят маста, олиото, киселото мляко, в което е разтворена содата и ванилия. Замесва се меко тесто. Оставя се да почине 15-20 минути.
Тестото се разточва на 2-3 милиметра дебелина и се нарязва на малки правоъгълници. За по лесно разточване на тестото може да се раздели на две части.
Върху всеки правоъгълник да дългата страна се поставя плънка от мармалада смесен с ореховите ядки. Завива се на пурички и се подреждат в тава постелена с хартия за печене.
Пуричките се пекат в предварително загрята фурна на 180 градуса до леко зачервяване.
Още топли се поръсват с ванилена пудра захар.
От тази доза излизат около 65 пурички.



22 коментара:

  1. О, и аз не мога да ги пропусна, Хриси, затова отмъквам двечки и утре ще се подсладим с моя човек за закуска. Чудесни са!
    Поздрави и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, има за всички, така че вземай и се радвам, че са ти допаднали пуричките за закуска:))
      Поздрави, мило момиче!

      Изтриване
  2. Казваш че рецептата не е изненада ... принципно е така.
    Но ако знаеш какви спомени ме връхлетяха когато видях сладките ти. Колко пъти съм ги правила и в какви количества? И сега като гледам твоите Хриси, пак ми се прииска да ги направя ;)
    Светли празници мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, ами нали сме израсли с тези сладки, как няма да имаме мили спомени с тях!!!
      Поздрави и прегръдки за весели празници!

      Изтриване
  3. И се топят в устата! Приятен спомен! :)
    Успешна нова седмица, Христинка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, топят се, топят се, само дето ние не се топим покрай тях, ами ставаме все по-пухкави :))), ама пък привлекателни!!! Нали, мила! :)))

      Изтриване
  4. Това са едни от любимите ми пурички. Имам сходна рецепта от баба ми, но тя включва и червено вино, наричаше ги виненки. Винаги ги правеше с мармалад. Сигурно са много вкусни. Точно за поредицата ти от ретро рецепти е. Благодаря ти, че ме върна в детството с вида им. Прегръдки и прекрасна, изпълнена с добро насторение нова седмица.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, тези пурички освен с вино могат да се правят и с бира в постен вариант, както виненките на баба ти! Вариации много и както на човек му се иска.:))
      Поздрави и прегръдки и от мен!

      Изтриване
  5. Отговори
    1. Веси, заповядай има чайче, кафенце,пък може и с мляко да си ги хапнем :))

      Изтриване
  6. Сядам до Весито......Прелестни пурички!

    ОтговорИзтриване
  7. Любимите ми! Толкова скромни, но толкова вкусни сладки! Аз ги правя постни, но ще опитам и твоя вариант, Хриси! Маста винаги прави чудеса! Топла прегръдка за студените дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Люси! Колко хубаво само ги охарактеризира: скромни! Скромни, но и незаменими!
      Поздрави и прегръдки и от мен, мила!

      Изтриване
  8. Хриси, и мен в спомени ме отнесе! По едно време пуричките бяха задължителна част и от новогодишното ни меню. Толкова крехки и сладки! Правехме ги с шипков мармалад. Кога ли ще се наканя и аз да покажа моята рецепта, а тя е много малко по-различна от твоята.
    Прекрасно си ги спретнала, доядоха ми се! :)) :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Вили, спомени, спомени и нека са все хубави...:)))
      Ще чакам и твоята рецепта да опитам.
      Поздрави, мила!

      Изтриване
  9. dale4ni i mili spomeni 3aprqtam se da gi avurna v nas - Blagodarq :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Май всички се върнахме много назад в годините :)))
      Радвам се за хубавите спомени, които съм навяла!

      Изтриване
  10. Хриси, не знам какво може да ме изкуши повече от сладки, като товоите, може би това е причината да не приготвям често, нямам контрол над консумацията им :) Толкова крехки и страхотни си ги направила, неустоими!
    Прегръдки и хубава седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, и аз съм същата. Вземам една сладка, после още една и все си викам последна, ама не е... Трудно се устоява на тези сладости! :)))
      Поздрави и топли прегръдки за една прекрасна седмица!

      Изтриване
  11. Е да,навяват спомени и то какви.Моята баба ги правеше,майка ми също.Накрая дойде и моят ред.Прекрасни са и много вкусни.Поздрави и Весел Великден.

    ОтговорИзтриване