сряда, 11 март 2015 г.

Захаринки


Нямаше кой знае колко богат избор в сладкарниците по времето на соца, но тези захаринки си ги спомням все още. Хрупкави и ,,овъргаляни'' в захар ми бяха любими...И повода да се сетя за тях беше един чаровен италианец, който сутрин закусва в Италия с подобни бисквити и чаша прясно мляко. И като ни е на гости трябва и да му създадем нужното удобство и да го поглезим :) Не, че сестра ми не го глези, но друго си е българското внимание и угаждане. :)


Продукти:
  • 3 яйца
  • 250 г захар
  • 150 мл разтопена свинска мас или олио
  • 200 г кисело мляко
  • 1 пак. амонячна сода
  • 1 ч. л. сода бикарбонат
  • настъргана кора на един лимон
  • ванилия
  • 2-3 с. л. лимонов сок
  • около 800 г брашно

Приготвяне:
Яйцата се разбиват заедно със захарта на пяна. Содата бикарбонат се смесва с киселото мляко.
Амонячната сода се прибавя към лимоновия сок.
Брашното се пресява, прави се кладенче и в него се поставят всички гореспоменати продукти. Замесва се меко тесто. Оставя се да почине 10-15 минути.
От тестото се късат малки парченца, които се оформят на пръчици. Овалват се в кристална захар и се подреждат в тава постелена с хартия за печене.
Пекат се на 180 градуса до леко зачервяване.
Това е :), много лесно и сравнително бързо приготвяне... и се получават доста захаринки за хапване от закуска до вечеря.:)
Да ви е сладко!
За мен тези захаринки, както и ретро ябълковия сладкиш директно отиват в новият ми раздел ретро рецепти.


14 коментара:

  1. Ех, искам и аз такава закуска, чудничка ще да е. :) Много да ви е сладко, Хриси, пълна къща - страхотно!
    Усмивки. :)

    ОтговорИзтриване
  2. :)) Да бе, да не би само на италианеца да му харесаха :)....и аз похапнах и си спомних тавата със захаринки в сладкарницата! Благодаря за гостоприемството и дано остане някоя докато се видим отново в петък :)!
    Чао и лека нощ! :*

    ОтговорИзтриване
  3. Любими са ми и на мен, даже тези дни баба ми приготвяла и мислих и аз да ги правя, но пуст режим на хранене. Относно рецептата, мисля че е подобна и нейната, отново с кисело мляко, но не съм поглеждала. Черпя се виртуално от тези сладости и да ви е сладко :)
    Усмихнат ден.

    ОтговорИзтриване
  4. Любими курабийки и как ми напомнят, че вкъщи не сме ги хапвали отдавна. А колко често майка ми ги правеше преди... Чудесни са и твоите, Хриси, и с по-интересна форма.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. страхотни са тия захаринки!
    Пък съм и сигурна, че сави се усладили страшно много, щом са споделени с любимата сестра :)
    Поздрави Хриси и хубава вечер на теб!

    ОтговорИзтриване
  6. Убедена съм, че италианеца е бил впечатлен с тези чудесни захаринки!
    Вкусотия си е, Хриси!

    ОтговорИзтриване
  7. Хриси, така ми напомнят на едни сладки, които баба ми прави! Може и да са те, но няма как да знам , освен ако не приготвя твоите :) Вече няма търпение да ги опитам! Прегръдка, мила!

    ОтговорИзтриване
  8. Прелестни са! Ретро рецептите са едни от любимите ми! Прекрасна презентация! Приятни почивни дни, Хриси!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ви, мили момичета!
    Няма значение кой, кога и в какъв вид е правил тези сладки, дали са захаринки или войнишки курабета, важното е че са много хубави за хрупкане по всяко време :)). Трябва да помним класиките в нашата кухня и да ги припомняме, като ги публикуваме.
    Поздрави на всички, с пожелание за много здраве и усмивки! :)))

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотни са новите ти рецепти, Хриси, гостуването - също.
    Както винаги очароваш с много ефектни, колоритни и апетитни предложения.
    Избрах тези захаринки, защото имам мили спомени с тях - твоите са разкошни...
    Благодаря ти - хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, сърдечни благодарности за всички мили и хубави думи!
      Стопли ми сърцето!
      Поздрави и прекрасен утрешен ден!

      Изтриване
  11. Ех, къде ме върна с тези чудни захаринки, Хриси! Чашката и чинийката са типичната посуда на "Балкантурист" от онова време, а фенерът отзад ми напомни режима на тока :) - все соцекстри. Имам хубави спомени с такива захаринки:)! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че си усетила атмосферата от времето на соца, и която се стремях да пресъздам!
      Благодаря ти за хубавите думи!
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  12. Вкусна захаринка за всички любителки на захаросаните колчета !

    ОтговорИзтриване